Protichůdným názorům se nemůžeme vyhnout ani v sociální práci. Řešíme konflikty v týmu i konflikty s lidmi, kterým pomáháme. Neustálé změny, jako je třeba nutnost přizpůsobovat se novým právním normám a pravidlům, transformace, vznik nových služeb apod. jsou živnou půdou pro vznik únavných sporů a hádek. Kurz oceníte, pokud se chcete vypořádat s všudypřítomnými konflikty konstruktivně.
Co se na kurzu naučíte
Dozvíte se, jaké existují způsoby přístupu k řešení konfliktů a naučíte se používat nástroje pro porozumění důvodům nesouhlasu. Naučíte se nahlížet na problém z různých stran a budete umět hledat oblasti shody a neshody. Vyzkoušíte si, jak zacházet s tzv. “smrtícími argumenty”, a seznámíte se se základními principy facilitace skupinové diskuse.
Pro koho je kurz
Kurz je určen zejména vedoucím pracovníkům působícím v sociální sféře, sociálním pracovníkům, pracovníkům v sociálních službách a dalším profesionálům i pečujícím osobám.
Obsah kurzu
- Identifikace problémů, které přináší účastníci
- Tradiční přístup k odporu a principy přístupu zaměřeného na člověka při řešení konfliktních situací
- Porozumění důvodům nesouhlasu
- Oblasti shody a neshody
- Práce se smrtícími argumenty
- Facilitace skupiny s využitím techniky Kruh řešení
Rozsah
8 hodin
Kurz začíná v 9.00hod. a končí ve 16.15hod. Většinou je kurz bez delší polední pauzy, zařazeny jsou zpravidla dvě krátké 15 minutové přestávky. Vše záleží na domluvě účastníků navzájem.
Sleva na kurz
U tohoto kurzu můžete využít slevu pro každého druhého účastníka z organizace.
Více informací o systému slev najdete zde.
Co od nás dostanete
Připravíme pro Vás tištěné podklady, kam si můžete dělat i poznámky. Během kurzu budete mít k dispozici dostatek kávy, čaje a vody. Ke kávě také nějakou tu dobrůtku a ovoce na svačinu. K ohřevu vlastního oběda můžete využít mikrovlnnou troubu.
Chci se přihlásit